lunes, 3 de septiembre de 2007

IRAKASLEAREN EGINKIZUNA, JOERA PEDAGOGIKOA

Psikomotrizitatea lantzerakoan irakaslearen jarrera eta joera erabakiorra da. Irakaslearen jarrerak ondorengo ezaugarriak izan beharko lituzke:



  • Harreman asimetrikoa: Haurraren jolasean sartzeko itxura egiten du, jolasa aurrera ateratzen laguntzeko.


  • Autokonszientzia: Emozioen autokontrola behar dugu, epaitu gabe, besteen sentimenduak hobeto ulertu ahal izateko. Gaitasun honi esker agresibtate arazoak, gorputz kontaktoak, ustezko projekzioak gainditu daitzeke, bai eta arauak bideratu inposaketarik gabe.


  • Legearen eredu: Zenbait arau finkatu behar dira: minik ez ematea, besteen lanak errespetatu...Giro onargarri (permisibo) eta disklpabilizatzailea behar dugu gelan. Haurraren berezkotasun eta esponaneidadea ahalbidetzeko baldintza eta arauak minimoak izango dira.


  • Segurtasun fisiko eta afektiboa: Haurrari konfiantza adierazi: hitzez, jarreraz, kokapenaz, proposamen egokiz eta urratsen sekuentzia errespetatuz. Harrenganako amatasun giroa lortu behar dugu, baina aldi berean autoriate egituratzailea, ezetz esaten dakiena. Entzuten eta ulertzen den dakienaren giro goxoa sortu behar dugu.


  • Enpatia: Bestearen lekuan kokatzen jakin behar dugu, bestea nola sentitzen den jakin ahal izateko. Haurraren mugimenduzko adierazpena behatuz berari buruzko infomazioa jasotzeko gai izan behar gara. Ahots doinuak, keinuak, aurpegiko adierazpenen mezuak jaso behar ditugu. haurrak bere aniztasunean, diren bezala onartu behar ditugu; bere portaera bere historia pertsonalaren emaitza eta ondorioa da.


  • Disponibilitaea: Adimen, afektibo eta gorputz arloko zaugarrien bidez haurra ondo senti dadila lor dezakegu. Helduaren gorputza baliabide esanguratsua izango da haurraren bilakaera prozesuan. Besteak beste ondorengo atalak izango ditugu kontuan: keinuak, begirada eta taktoa.


  • Lan giro irekia: Haurrari burutatutako aukera desberdinak onartuko dira, heziketarako eta beren garapenerako lagungarritzat jotzen diren neurrian. Haurrak bere kezka, zalantza, beldurrak jasotzen direla somatu behar du.

No hay comentarios: